Kongre Ziyaretçi Büroları
Kongre ve Ziyaretçi Büroları, kongrelerin yapıldığı bölgenin, turizm açısından tanıtımının yapılması amacı ile kurulmuş bölgesel pazarlama yapılanmalarıdır. Uluslararası platformda bakıldığında artık günümüzde 880’i aşkın CVB hizmet vermektedir. CVB’ler kar amacı gütmeyen ve aynı zamanda tarafsız kuruluşlardır. Büroların yapılanmaları ve çalışma disiplinleri bulundukları ülke, bölge ya da şehirlerin turizm politikalarına, yasal mevzuatlarına ve sektörel dinamiklerine göre şekillendiğinden değişkenlik gösterebilmektedir. Ancak amaçları aynıdır. CVB’ler pazardaki kongre alıcılarını, organizatörlerini belirler ve kongre bölgesindeki tedarikçilere, ürün ve hizmet sağlayıcılarına iş alternatifi ve rekabet ortamı sağlar. Bu bağlamda CVB’lerin öncelikli görevleri şöyledir:
1. Kongre bölgelerinin turizm alt yapısının gelişmesiyle ilgili tüm organizasyonları, kurum ve kuruluşları bir araya getirmek,
2. Uluslararası toplantı sektörüne kongre bölgesiyle ilgili bilgi akışı sağlayarak, çatı örgüt özelliği üstlenerek tanıtım ve pazarlama yapmak
3. Kongre bölgesinin uluslararası toplantı ve kongre pazarındaki iş potansiyelini artırmaktır.
Kongre sektörünün ulusal ve bölge ekonomilerine katkısı her geçen gün artmaktadır. Birçok destinasyon sektördeki fırsatları değerlendirmeye odaklanmakta, tanıtım ve pazarlama amaçlı örgütlenmeler bu sayede hız kazanmaktadır. Dolayısıyla CVB’ler günümüz turizminde, sektörün son derece önemli oyuncuları konumundadırlar.